AB InBev a vandut Bergenbier si Noroc

AB InBev a luat nastere prin fuziunea dintre Anheuser-Busch (lider de piata in Statele Unite si producatorul celebrei Bud americane) si InBev (locul 2 pe piata internationala). In portofoliul noii companii sunt aproximativ 300 de branduri, printre care Stella Artois, Beck’s, Leffe sau Löwenbräu.

Totusi, numarul acestora incepe sa scada, pentru ca vor sa vanda active de 7 miliarde $. Mai intai, in septembrie AB InBev a vandut brandul Tennent’s (din Scotia), pentru ca zilele trecute sa isi vanda operatiunile din Europa Centrala si de Est catre un fond de investitii (CVC Capital Partners). Tarile din care iese AB InBev prin aceasta tranzactie evaluata la peste 1,5 miliarde euro sunt Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Romania, Serbia si Slovacia. Primul brand al lor din aceasta zona este Jelen Pivo (Slovenia), urmat de Bergenbier din Romania.

Pentru consumatorul roman nu se schimba multe. Noul proprietar are licenta sa produca in continuare brandurile internationale (Stella Artois, Beck’s, Lowenbrau, Leffe), pe langa cele romanesti (Bergenbier si Noroc). Sa speram ca noul proprietar este dispus sa faca investitii, mai ales ca in Romania firma a pierdut in ultimul an in jur de 5% din cota de piata, ajungand la mai putin de 20%.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s