Twitter, Facebook si motoarele de cautare

Microsoft a anuntat zilele trecute parteneriatul cu Twitter si Facebook. Mai exact, motorul de cautare Bing va returna intre rezultate informatii publicate de utilizatori in aceste doua retele sociale. De mult timp se zvonea ca Twitter negociaza cu Bing si Google si iata ca Bing a reusit parteneriatul. Acestia sunt furnizori de continut pentru motoarele de cautare, la fel ca si agentiile de stiri sau serviciile gen Pagini Aurii.

Numai ca la doar cateva ore distanta, Google a anuntat ca si ei vor afisa tweeturi in rezultate. Doar ca Google nu poate indexa Facebook si nici FriendFeed, serviciu achizitionat in acest an de Facebook. Sa ne amintim ca Microsoft vinde publicitatea de pe Facebook.

Cu toate ca Facebook a crescut foarte mult in ultimii ani, majoritatea utilizatorilor sunt pe Google, iar acesti utilizatori nu au acces la informatiile de pe Facebook. Ma indoiesc ca Facebook vrea deasupra capului o aura exclusivista, avand in vedere cat de mare a ajuns (sa ne amintim momentul in care au permis oricui sa il foloseasca, nu doar studentilor din anumite campusuri). Cred ca mai mult i-ar fi ajutat pasul de a trece spre oamenii care folosesc Google si nu folosesc inca Facebook. Da, au facut un lucru asemanator cu Bing, dar sa nu uitam ca Bing e folosit de 10% dintre utilizatori, iar Google de 70% (cifre aproximative).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s